Ptice pjevice imaju visoke kognitivne sposobnosti

• Podijeli Ovo
Ricky Joseph

Znanstvenici sa Sveučilišta u Kaliforniji, u suradnji s glazbenicima s Glazbenog konzervatorija u Sydneyju, otkrili su da je redoslijed elemenata pjevanja — ili sintaksa — australskih mesara snažno povezan s ritmičkim tempiranjem. U ljudskom mozgu je utvrđeno da gramatička sintaksa i obrada glazbenih ritmova dijele kognitivne resurse.

Studija, objavljena u Royal Society Open Science , sugerira da bi mogle biti ptice pjevice (paserini). obrađujući sintaktičko-ritmički odnos na sličan način kao i ljudi — to bi mogao biti razlog zašto toliko volimo pjev ptica.

Znanstvenici i glazbenici uključeni u istraživanje otkrili su da redoslijed elemenata pjesme u pjevu australskih ptica mesari dijele produktivan odnos s tempom kretanja ovih elemenata. Čini se da ovaj odnos postoji kada se kontrolira trajanje elemenata pjesme, što sugerira da je način na koji sintaksa i ritam međusobno djeluju u pjesmama mesara više od artefakta jednostavnog stvaranja elemenata pjesme različitih duljina u nizu.

"Izuzetno je fascinantno", rekao je koautor studije Hollis Taylor. “Ova suradnja dodaje mojoj prethodnoj dokumentaciji o bezbrojnim preklapanjima između mesarskih vokalizacija i glazbenih žanrova.ljudi. Glazbenik u meni prepoznaje glazbenika u njima.”

Prema Taylor i njezinim suradnicima, svaka ptica pjeva drugačije, s frazama koje se mijenjaju godišnje, a pjesme su kombinatorne. "Ranije su istraživanjem ptičjeg pjeva dominirala proučavanja sintakse pjesme ili načina na koji su elementi pjesme poredani", objasnila je.

Australski mesari često se smatraju pticama s najviše pjesama. najljepše u Australiji .

“S druge strane, ritam pjevanja je relativno malo proučavan. Znamo da ako djeci s komunikacijskim poremećajima omogućite redoviti glazbeni ritam, njihove se gramatičke vještine poboljšavaju. Prema našim saznanjima, rijetko je tko razmišljao o tome kako bi sintaksa i ritam mogli biti povezani u ptičjem pjevu,” dodaje.

Donedavno su istraživači ptičjeg pjeva uglavnom proučavali sintaksu pjesama kroz teoriju informacija — teoriju koja potječe iz matematike i fokusira se na kodiranje diskretnih simbola, a ne na vremenski kontinuirane bioakustičke signale. Iako je to dovelo do velikog broja vrijednih studija o sintaksi ptičjeg glasa, drugi aspekti obrasca tih poziva uglavnom su zanemareni.

“Teorija informacija nastoji tretirati pjev ptica kao jedinice u komadima; naš rad pokazuje da možemo koristititeoriju glazbe izravnije ispraviti neke probleme svojstvene teoriji informacija,” rekao je Taylor.

Iako su potrebna dodatna laboratorijska istraživanja kako bi se razjasnilo obrađuju li ptice pjevice sintaktičko-ritmičke odnose na isti način kao ljudi, ova otkrića sugeriraju da pjev ptica i ljudska kognicija mogu imati više sličnosti nego što se dosad mislilo, unatoč činjenici da pticama nedostaje slojeviti cerebralni neokorteks za koji se vjeruje da podržava složenu kogniciju kod ljudi. .

“Naš rad pridonosi postupno rastućem uvjerenju da znanstvene zajednice o ptičjem pjevu da možemo početi integrirati ono što znamo o tome kako ljudi obrađuju glazbu kako bismo razumjeli kako ptice pjevaju svoje pjesme. U ovoj potrazi možemo početi shvaćati latentnu muzikalnost drugih životinja i, zauzvrat, preispitati vlastitu muzikalnost,” prema glavnom autoru Jeffreyu Xingu.

Ricky Joseph je tragač za znanjem. Čvrsto vjeruje da razumijevanjem svijeta oko sebe možemo raditi na poboljšanju sebe i društva u cjelini. Kao takav, njegova je životna misija naučiti što više o svijetu i njegovim stanovnicima. Josip je radio na mnogo različitih područja, a sve u cilju unaprjeđenja svog znanja. Bio je učitelj, vojnik i poslovni čovjek - ali njegova prava strast leži u istraživanju. Trenutačno radi kao znanstvenik-istraživač za veliku farmaceutsku tvrtku, gdje je posvećen pronalaženju novih tretmana za bolesti koje su se dugo smatrale neizlječivima. Marljivošću i napornim radom Ricky Joseph postao je jedan od vodećih stručnjaka za farmakologiju i medicinsku kemiju u svijetu. Njegovo ime poznato je znanstvenicima posvuda, a njegov rad nastavlja poboljšavati živote milijuna.